Dreva byta bakdrev dinli 450
NAW Sweden :: ÖVRIGA ÄMNEN :: Howto
Sida 1 av 1
Dreva byta bakdrev dinli 450
Har nu bytt bakdrev från 42 till 38
Så här gjorde jag
Kapade sönder lite så man får över drevet över hubben. Då slipper man ju skruva lös bakaxeln
[/img]
Sedan lös med bakhjulet och trä över drevet även där
[/img]
Sedan dit med det nya och har även förberett för en magnet till hastighetsmätaren den ska limmas i hålet som syns på bilden
[/img]
Sedan är det klart
Märks faktiskt skillnad i draget då den kan dra ut lite längre på växlarna
Så här gjorde jag
Kapade sönder lite så man får över drevet över hubben. Då slipper man ju skruva lös bakaxeln

Sedan lös med bakhjulet och trä över drevet även där

Sedan dit med det nya och har även förberett för en magnet till hastighetsmätaren den ska limmas i hålet som syns på bilden

Sedan är det klart
Märks faktiskt skillnad i draget då den kan dra ut lite längre på växlarna
Sv: Dreva byta bakdrev dinli 450
Ja då har man provat nya drevningen
20" crossdäck och testade snurra hjulen men gav inget utslag.
Tänkte att det var något prob med magneten men efter lite glömda fysiklektioner så kom jag på att vända på magneten och då helt plötslligt gav den utslag Leende (smiley)
Ut å prova mot en bil, och hur tur kan man ha synkade exakt som bilmätaren och det får duga.
Grymt att ligga 100 utan bekymmer med varven, maxade ut på ca 140 då slår varvskyddet till men då går det också fort,,, huvva ligen.
Slängde på 18" bak och den blev betydligt roligare än tidigare med stort bakdrev.
Köpte billiga neodymmagneter på clasohlson
Har kört en längre sväng med 18" (vägdäcken) och det funkar väl ganska bra mot tidigare bara 15 drev fram.
20" crossdäck och testade snurra hjulen men gav inget utslag.
Tänkte att det var något prob med magneten men efter lite glömda fysiklektioner så kom jag på att vända på magneten och då helt plötslligt gav den utslag Leende (smiley)
Ut å prova mot en bil, och hur tur kan man ha synkade exakt som bilmätaren och det får duga.
Grymt att ligga 100 utan bekymmer med varven, maxade ut på ca 140 då slår varvskyddet till men då går det också fort,,, huvva ligen.
Slängde på 18" bak och den blev betydligt roligare än tidigare med stort bakdrev.
Köpte billiga neodymmagneter på clasohlson
Har kört en längre sväng med 18" (vägdäcken) och det funkar väl ganska bra mot tidigare bara 15 drev fram.

» Ställa in mätaren på en dinli
» Dinli 450 Nightrider edition
» Dinli 450 orange edition Vinterförbättringar/optimeringar.
» Räkna om vad hastighet och däckstorlek när man drevar en dinli 450
» Dinli 450 orange edition - Förbättringar och effekt
» Dinli 450 Nightrider edition
» Dinli 450 orange edition Vinterförbättringar/optimeringar.
» Räkna om vad hastighet och däckstorlek när man drevar en dinli 450
» Dinli 450 orange edition - Förbättringar och effekt
NAW Sweden :: ÖVRIGA ÄMNEN :: Howto
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|